Jesteś tutaj: Blog Jak określić grupę docelową?

Jak określić grupę docelową?

Jak określić grupę docelową?

Każda kampania wymaga określenia grupy docelowej. Aby trafnie ją zdefiniować należy postawić kilka kluczowych pytań, które pomogą określić jej cechy oraz zachowania. Jest to elementarny krok, bez którego nie jesteśmy w stanie stworzyć dobrego komunikatu, dobrać odpowiednich narzędzi i przeprowadzić skutecznej kampanii.

Po pierwsze należy zastanowić się kto jest odbiorcą produktu i do jakiej płci i kategorii wiekowej jest kierowany. Aby określić te cechy należy wziąć pod uwagę kilka aspektów: geograficzny, demograficzny, psychograficzny i behawioralny. Segmentacja geograficzna pozwala określić obszar, na którym mieszka i żyje grupa docelowa. Mogą to być duże, średnie lub małe miasta, obszary wiejskie, czy na przykład miasta akademickie. W ten sposób określamy obszar, na którym będą prowadzone działania. Segmentacja demograficzna wskazuje demograficzno-społeczne kryteria takie jak: wiek, płeć, liczbę członków rodziny, cykl życia rodziny, dochód, zawód, wykształcenie. Natomiast segmentacja behawioralna określa potrzeby i motywacje grupy docelowej. W ten sposób odkrywamy potrzeby potencjalnych Klientów i problemy, z jakimi borykają się na co dzień. Mając takie informacje całą kampanię reklamową możemy dostosować do ich potrzeb.

Wszystkie działania, które wykonamy po określeniu grupy docelowej, czyli stworzenie komunikatu i wybranie narzędzi, są uzależnione od grupy docelowej. Dlatego bardzo ważne jest jak najbardziej szczegółowe poznanie grupy docelowej, w głównej mierze od jej trafnego zdefiniowania zależy skuteczność całej kampanii.

ul. Paderewskiego 6
42-700 Lubliniec

biuro@twojereklamy.pl

880 755 787