biuro@twojereklamy.pl Telefon: 880 755 787
Jak efektywnie współpracować z agencją reklamową?
Jak efektywnie współpracować z agencją reklamową?
Myślisz o rozpoczęciu współpracy z agencją reklamową jednak nie wiesz jak się do tego przygotować i masz wątpliwości czy to jest dobre rozwiązanie dla Twojej firmy? Uważasz, że jesteś za małą firmą i że współpraca z agencją pochłonie Twój budżet?
Skontaktuj się z agencją reklamową i sprawdź czy Twoja niepewność była słuszna. Jednak od czego zacząć? Po pierwsze rozpocznij poszukiwania. Zacznij od Internetu, tam znajdziesz dużo informacji na temat agencji reklamowych. Zapoznaj się z ofertą agencji reklamowych, ponieważ może okazać się, że rozwiązania, którego szukasz dana agencja nie posiada w ofercie. Możesz także popytać znajomych z rozwiązań której agencji korzystają.
Zanim skontaktujesz się z agencją, zastanów się czego potrzebujesz i jaki cel chcesz osiągnąć. Często współpraca miedzy firmą a agencją przebiega w zły sposób, powodem tego są źle określone zadania oraz słaba komunikacja na linii agencja – Klient. Zanim napiszesz e-mail lub wykonasz telefon przygotuj brief, czyli zestawienie wszystkich istotnych informacji. Jeśli obawiasz się wypływu informacji podpisz umowę o poufności.
Brief powinien zawierać informacje dotyczące: strategii i polityki firmy, grupy docelowej oraz założone cele strategiczne. Jeśli masz konkretny pomysł na przeprowadzenie kampanii reklamowej to spisz wszystkie jej założenia. Datę rozpoczęcia i zakończenia, rodzaj kampanii (np. kampania mobilna), miasto, grupę docelową oraz budżet.
W ten sposób agencja reklamowa będzie mogła zlokalizować trafne nośniki oraz przygotować ofertę zgodną z budżetem. Warto także zapoznać się z używaną terminologią, w ten sposób unikniemy zaskoczenia gdy zostaniemy poproszeni o plik otwarty czy plik do druku. Wszystkie te działania usprawnią komunikację i pozwolą przeprowadzić skuteczną reklamę.