Jesteś tutaj: Blog Czym kierować się w wyborze agencji reklamowej?

Czym kierować się w wyborze agencji reklamowej?

Czym kierować się w wyborze agencji reklamowej?

Wybór najlepszej agencji reklamowej to niełatwa sprawa, dlatego podpowiadamy na co szczególnie zwrócić uwagę przy jej wyborze oraz jak rozpoznać najlepszą agencję reklamową spośród wielu istniejących na rynku.

Otóż najlepsza agencja reklamowa powinna posiadać zbiór cech, które powodują, że wyróżnia się ona na tle innych agencji. Wśród zbioru tych cech powinien dominować profesjonalizm ale także niezwykle ważne są doświadczenie, wiedza oraz miękka umiejętność efektywnej komunikacji. Są to cechy, na podstawie których już na etapie poszukiwań jesteśmy w stanie wyselekcjonować grupę najlepszych agencji na rynku. Posiadając grupę „mocnych cech”, którymi powinna charakteryzować się agencja reklamowa, możemy przejść do omówienia kolejnych istotnych kryteriów, które powinny zostać wzięte pod uwagę przed jej ostatecznym wyborem.

Bardzo ważnym kryterium jest określenie budżetu. Wielkość budżetu wpływa na wybór agencji. Na rynku istnieją agencje reklamowe, które zajmują się tylko i wyłącznie obsługą dużych międzynarodowych firm, których budżety wynoszą miliony, ale są obecne też takie, które świadczą usługi na rzecz średnich i małych przedsiębiorstw. To jaką firmą jesteśmy, w jakiej skali się mieścimy (mikro/mała/średnia/duża firma) również powinno mieć wpływ na wybór agencji.

Już na etapie researchu warto dokładnie sprawdzić każdą agencję. Zapoznać się z ofertą, sprawdzić jaki zakres działań może zostać przez nią zrealizowany. Internet jest obszerną platformą informacji, dlatego warto sprawdzić opinie krążące w sieci na temat agencji oraz prześledzić zrealizowane przez nią kampanie.

Przechodząc przez te wszystkie kroki zbliżamy się do ważnego momentu, czyli pierwszego kontaktu z agencją reklamową. Nie ważne czy to jest kontakt osobisty, telefoniczny czy mailowy należy przygotować krótki brief. Brief to nic innego jak lista istotnych kwestii, które powinny zostać przekazane agencji reklamowej. Brief powinien zawierać informacje o firmie (strategia/misja/polityka firmy), cele strategiczne (np. zwiększenie świadomości marki na terenie woj. podlaskiego), grupę docelową (np. mieszkańcy dużych, małych i średnich miast mieszkający w woj. podlaskim w wieku 35+, posiadający rodzinę, pracujący, z wykształceniem wyższym), budżet (realna kwota, którą firma jest w stanie wydać na kampanie), przekaz (komunikat), okres trwania kampanii (np. 3 miesiące), data rozpoczęcia i zakończenia kampanii (np. od 1 października 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.). Na podstawie tych informacji agencja reklamowa jest w stanie zaproponować narzędzia, które będą skutecznym nośnikiem kampanii.

Nieco inaczej brief wygląda w sytuacji gdy jesteśmy sfokusowani na konkretne działanie, na przykład kampanię mobilną na terenie miasta Białystok. Wtedy wystarczą informacje takie jak: nazwa i notka o firmie, data rozpoczęcia i zakończenia kampanii, okres trwania kampanii (np. 2 tygodnie), miasto (Białystok), informacja czy agencja ma przygotować projekt i spot reklamowy na kampanię mobilną (jeśli tak to treść i wizerunek ustalany jest z agencją), należy także określić trasę kampanii mobilnej (np. ulice o natężonym ruchu ulicznym i pieszym, przy targowiskach, rynku, dworca PKP, galeriach handlowych) oraz budżet.

Mając taki zbiór informacji bez wahań możemy skontaktować się z wybraną agencją reklamową, a sam proces przygotowania oferty powinien przebiec dość sprawnie. W przypadku braku tych informacji, czas przygotowania oferty może być wydłużony.

ul. Paderewskiego 6
42-700 Lubliniec

biuro@twojereklamy.pl

880 755 787