Jesteś tutaj: Blog Czy mała firma potrzebuje reklamy?

Czy mała firma potrzebuje reklamy?

Czy mała firma potrzebuje reklamy?

Istotą reklamy jest informowanie grupy docelowej o istnieniu danego produktu lub usługi. Wyobraź sobie sytuację, w której nie ma żadnego przepływu informacji o Twojej firmie. Dochodzi wtedy do zderzenia z rzeczywistością, w której nikt nie ma pojęcia o tym, że istniejesz na rynku.

Dlatego jeśli jesteś startującą firmą, Twoim celem strategicznym będzie zaistnienie w świadomości grupy docelowej. Natomiast jeśli jesteś na rynku od kilku lat, to Twoim celem będzie zwiększenie świadomości wśród grupy docelowej. Aby osiągnąć pierwszy lub drugi cel należy informować o produktach lub usługach, które świadczy firma. Nie ma znaczenia czy jesteś małą, średnią czy dużą firmą, każdy brand potrzebuje skutecznej reklamy.

Oczywiście sam rodzaj kampanii reklamowej będzie uzależniony od kilku czynników. W przypadku małych firm wiodącym czynnikiem jest budżet a nawet jego brak. Warto wtedy skorzystać z najmniej pochłaniających finansowo nośników reklamy, takich jak druk i kolportaż ulotek. Wybierając ten rodzaj reklamy ze swoim przekazem możesz trafić do dziesiątek tysięcy potencjalnych Klientów. Decydując się na kolportaż należy skorzystać z oferty rzetelnej firmy cieszącej się dobrą renomą i pozytywnymi komentarzami.

Inną formą reklamy, która ugruntuje pozycję firmy na interesującym Cię obszarze są tablice reklamowe. Czynsz wynajmu powierzchni reklamowej na tablicy nie stanowi dość wygórowanej ceny, a co więcej często maleje ona wraz z wydłużeniem okresu wynajmu.

Możesz także skorzystać z kampanii mobilnej czy kampanii stacjonarnej. Kampania mobilna zwraca uwagę, bowiem trudno jest przejść obojętnie obok przejeżdżającego samochodu z przyczepką, z głośnika którego wydobywa się spot reklamowy. Natomiast kampania stacjonarna jest formą reklamy na powierzchni przyczepy reklamowej. Znaczącą różnicą pomiędzy tymi dwoma kampaniami jest brak mobilności w przypadku kampanii stacjonarnej – przyczepę umieszcza się w wybranej lokalizacji. Ważne jest posiadanie zgody na umieszczenie przyczepy w tym miejscu.

Kolejnym przykładem na skuteczną reklamę są monitory reklamowe w galeriach handlowych. Codzienny ruch w tego typu punktach handlowych oscyluje w granicach kilkudziesięciu tysięcy osób, a większość z tych osób są potencjalnymi Klientami.

Zadbaj także o swoją obecność w social mediach. Pamiętaj, że social media to nie tylko portale społecznościowe, to także różnego rodzaju fora internetowe, grupy w kanałach społecznościowych. Pisz o sobie wszędzie tam, gdzie Ty sam poszukiwałbyś informacji. W realizacji tego działania może Cię wesprzeć agencja reklamowa.

Pamiętaj o tym, że polecanie swojej firmy znajomym to też rodzaj reklamy. Marketing szeptany ma niewyobrażalną moc działania. Mów o swojej firmie i pokazuj ją na zewnątrz. Tylko w ten sposób potencjalni Klienci dowiedzą się o istnieniu Twojej firmy.

ul. Paderewskiego 6
42-700 Lubliniec

biuro@twojereklamy.pl

880 755 787